Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv emigrace rodičů na hodnotovou orientaci a migrační chování dětí - případová studie vysokoškolských studentů v Moldavsku
Masná, Eliška ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce) ; Lupták, Milan (oponent)
Vlivu migrace na rodinu je v posledních letech věnováno v akademické sféře stále více prostoru. S feminizací migrace se mění i podoba rodiny, která je do procesu migrace začleněná. Tento fenomén s sebou nese řadu problémů, pro tuto práci je nejvýznamnější problematika dětí "zanechaných" v zemi původu. Moldavsko, jakožto nejchudší země Evropy, se s problematikou dětí "zanechaných" v zemi původu potýká již řadu let. Jelikož je toto téma v literatuře mnohokrát diskutováno, snahou diplomové práce je posunout poznání problematiky o něco dále. Cílem práce je popsat a pochopit, jak ovlivňuje emigrační zkušenost rodičů jedince v průběhu dospívání a jaký vliv hraje tato zkušenost při jeho vlastním plánování budoucnosti ve vztahu k migraci. Výzkum byl proveden formou polostrukturovaných rozhovorů, tedy kvalitativním přístupem, který umožňuje pochopení dané problematiky do hloubky. Teoretickým východiskem této práce je především teorie kumulativních příčin. Předpokladem je, že migrace generuje migraci, avšak v této práci jsem se zaměřila jen na vliv emigrace rodičů v tomto procesu. S plánováním budoucnosti jedince se pojí i jeho hodnotová orientace. Jsou důležité jednak názory na zemi, ve které chtějí jedinci žít, stejně tak otázky týkající se plánování rodiny, uzavírání manželství apod. Při rozhodovacích...
Výzkum hodnot u učitelů pro 1. stupeň ZŠ
Fialová, Markéta ; Stará, Jana (oponent) ; Hejlová, Helena (oponent)
Cílem této práce je jednak naznačení některých teoretických východisek, spojených s pojmem hodnota a hodnotová orientace, a zároveň vlastní výzkumné sledování konkrétní socioprofesní skupiny. Zkoumaným vzorkem je soubor učitelů 1. stupně ZŠ a soubor studentek Západočeské univerzity v Plzni, FPE, obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Vlastní výzkum se uskutečnil v průběhu 1 roku, kdy testování se zúčastnily pouze osoby ženského pohlaví. Celý soubor učitelů byl jednak porovnáván s běžnou populací žen, dále studentky učitelství a již pracující kantorky byly porovnávány mezi sebou. Při výzkumu bylo použito dotazníkové šetření, všem respondentům byla zadána jednotná testová baterie, standardizovaná na běžnou českou populaci. Výsledkem výzkumu je popis hodnotové struktury a hodnotových preferencí zkoumané socioprofesní skupiny. Z výsledků bylo zároveň možné sledovat, čím se hodnotová orientace učitelů 1.stupně ZŠ liší od běžné populace žen a studentek učitelství. Práce si neklade za cíl podat ucelený pohled na oblast teoretických poznatků problematiky hodnot. Přesto svým zaměřením může přispět k posouzení, nakolik jsou učitelé specifickou socioprofesní skupinou, jakou vykazují míru odlišnosti od běžné populace a zda jejich hodnotová orientace může mít vliv na výběr učitelského povolání. KLÍČOVÁ SLOVA...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.